Inställningar Cookies
Inställningar Cookies

Vi svarar alltid på dina mail inom 24 timmar. Kontakta gärna oss på [email protected] vid frågor.

Alla varor är vår egendom till dess att full betalning är erlagd.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och köpet hävs.

Minsta beställning som expedieras är 99 kr.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla på www.seveneast.se

SEVEN/EAST reserverar sig för eventuella tryckfel, vi kan heller inte garantera att bilderna återger produkterna exakt.

De uppgifter vi behöver när du handlar hos oss, stannar hos oss. SEVEN/EAST är personuppgiftsansvariga. Vi använder dina uppgifter enbart i vår egen verksamhet. Läs mer om vår sekretesspolicy här.

BETALNINGAR & LEVERANSER

Frakt

Vi erbjuder gratis frakt på alla ordrar.

Vi skickar alla paket med DHL till närmsta serviceställe eller via posten varubrev direkt till din brevlåda. Du gör enkelt ditt val i kassan.

Ej uthämtad vara

Om du ångrar ett köp, när du har beställt, måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det debiterat som ej uthämtad vara och då blir vi tvungna att ta ut en avgift på 150 kr för returporto och hantering.

Öppet köp

Du har alltid öppet köp i 14 dagar, från det att du mottagit varan, när du handlar hos oss.

Transportskador

Alla paket är försäkrade när de skickas från oss. Är paketet skadat måste du göra en anmälan direkt på plats när du hämtar ut det. Är innehållet skadat kontakta oss direkt när du har öppnat det. När du återsänder varor till oss står du för transportrisken vi rekommenderar därför att du skickar det som paket.

Leverans

Vi leverera inom 1-5 arbetsdagar, du är välkommen att ringa eller maila till oss för eventuell expressleverans.

Konsumentköplagen - Denna text är hämtad från www.konsumentverket.se

Ångerrätt- 14 dagar inom Sverige

När du som konsument handlar i en affär har du ingen laglig rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige.

Genom distansavtalslagen, som började gälla år 2000, har du fått ett stärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information om konsumentens ångerrätt.

Distansavtal

Om du köper en vara på postorder eller via telefon eller Internet, har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat.

Ångerfristen börjar löpa den dag du har tagit emot vara, och när det gäller en tjänst den dag avtalet om tjänsten träffades.

Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den informationen som säljaren enligt lag är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Näringsidkaren ska alltid betala returfrakten av så kallade ersättningsvaror.

Om näringsidkaren inte hämtar materialet eller varan eller fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen börjar löpa, får du behålla varan eller materialet utan att betala något.

Leveransskyldighet

Näringsidkaren ska lämna varan eller om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag då du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala en annan skälig tidsgräns för leveransen.

Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.

Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.